ربات های اینستاگرام ، که به طور خودکار تعاملات با حساب های دیگر را برای ایجاد مخاطب امکان پذیر می کند ، گاهی توسط بازاریابان استفاده می شود. با این حال ، استفاده از ربات ها بدون خطر نیست ، نه تنها به دلیل استقبال اتوماسیون در اینستاگرام ، بلکه به دلیل اینکه مخاطبان به دست آمده همیشه از کیفیت بالایی برخوردار نیستند.

ربات اینستاگرام نرم افزاری است که وظایف خاصی را در شبکه اجتماعی به طور خودکار انجام می دهد. او که به حساب اینستاگرام متصل است ، با عضویت و لغو اشتراک در حساب های دیگر ، با پسندیدن انتشارات ، ارسال نظرات یا مشاهده استوری ها ، به جای مدیر عمل می کند.

نحوه کار بات اینستاگرام


ربات اینستاگرام با توجه به پارامترهای انتخاب شده توسط مدیر عمل می کند. دومی باید به ویژه معیارهایی (هشتگ ها ، مکان ها ، کاربران و غیره) را تعریف کند که ربات را در انتخاب اقداماتی که باید انجام شود راهنمایی می کند. ربات اینستاگرام امکان افزایش سریع تعداد مشترکان را فراهم می کند ، با این فرض که حساب هایی که ما در آن مشترک هستیم در عوض مشترک می شوند. در حال اجرا به صورت شبانه روزی ، با انجام کارهای وقت گیر مانند یافتن حساب برای پیگیری و ارسال نظر به جای آن ، باعث صرفه جویی در وقت زیادی در مدیر می شود. برخی از مدیران همچنین از ویژگی های ارائه شده برای مدیریت بهتر حساب اینستاگرام قدردانی می کنند: زمانبندی ارسال پست از رایانه ، توانایی مدیریت چندین حساب ، آمار و غیره

انواع ربات
ربات های اینستاگرام دو نوع اصلی دارند: ربات ها در قالب دسکتاپ و ربات ها در حالت SaaS (نرم افزار به عنوان سرویس). هر قالب ربات های پرداخت شده و رایگان را ارائه می دهد.

رباتها در قالب دسک تاپ: این نرم افزاری است که روی رایانه نصب می شود. چندین ارائه دهنده ربات از جمله Jarvee وجود دارد که برای شبکه های اجتماعی دیگر نیز کار می کند. برای اینکه ربات به صورت 24 ساعته وظایف خود را انجام دهد ، لازم است کامپیوتر را روشن بگذارید. استفاده از سرور می تواند این مسئله را برطرف کند. همچنین برای جلوگیری از استفاده کاربر از آدرس IP خود ، یک پروکسی نیز لازم است. در واقع ، اینستاگرام آدرس IP را در مبدا اقدامات خودکار تحریم می کند.
ربات ها در حالت SaaS: برای استفاده از این نوع ربات ، تنها کاری که باید انجام دهید ثبت نام در سرویس و سپس اتصال به یک رابط آنلاین ، از طریق یک مرورگر وب است. برخی از شناخته شده ترین ابزارها شامل Instaboss ، Instazood و Social Captain هستند. با این نوع ربات ، چیزی برای نصب وجود ندارد: نه نرم افزار و نه سرور.

اقدامات ربات
خودکار سازی "لایک" ها ذکر می شود: یک ربات اینستاگرام می تواند مطابق با هشتگ های مرتبط ، مکان ها یا حتی کاربران تعریف شده توسط سرپرست ، انتشاراتی را "پسند" کند. مورد دوم همچنین می تواند سرعت اتوماسیون (تصادفی یا کند یا سریع) را که مربوط به سرعت عمل ربات است تنظیم کند. در همین شرایط ، ربات امکان خواندن خودکار داستان ها را فراهم می کند.
اتوماسیون اشتراک و لغو اشتراک: ربات با توجه به معیارهای مشابه "پسندیدن" در حساب ها مشترک می شود. پارامترهای پیشرفته ای وجود دارد (زن یا مرد ، حساب های حرفه ای یا نه ، تعداد مشترکان ، با یا بدون عکس پروفایل ...). اشتراک می تواند با تعدادی "پسندیدن" همراه باشد. لیست سیاه به شما امکان می دهد حساب هایی را که نمی توانند ردیابی شوند اضافه کنید. این ربات همچنین از اتوماسیون لغو اشتراک پشتیبانی می کند تا تعداد مشترکان بیشتر از اشتراک ها باشد. لیست سفید از اشتراک مشترک بات در حساب های خاص جلوگیری می کند.
اتوماسیون نظرات: با استفاده از این ویژگی ، ربات به صورت خودکار با یک پیام از پیش تعریف شده روی پست ها نظر می دهد. شرایط نشریات (هشتگ ها ، مکان ها ، کاربران) ، سرعت تعامل و وقفه های روزانه توسط مدیر تعیین می شود.
اتوماسیون پیام های خصوصی: این پیام شامل ارسال پیام خصوصی به کاربران است ، مانند پیام تشکر به مشترکان جدید ، اما همچنین اخبار برای همه مشترکان.
زمانبندی نشریات: ربات به شما امکان می دهد با برنامه ریزی انتشارات (عکس ها ، آلبوم ها و استوری ها) از قبل طبق برنامه ، در اینستاگرام منتشر کنید.

خطرات ربات های اینستاگرام
استفاده از ربات اینستاگرام خطرات زیادی از جمله از دست دادن مشترکان یا بدتر از آن مسدود شدن یا بسته شدن دائمی حساب توسط اینستاگرام را به همراه دارد. از طرف دیگر ، شرکتی که از یک ربات سوuses استفاده می کند ، در معرض وخامت شدید تصویر برند خود قرار می گیرد.

این شبکه اجتماعی که تمایلی به استفاده از اتوماسیون ندارد ، به راحتی اقدامات مشکوکی را که از همان آدرس IP ناشی می شوند ، مشاهده می کند. برای حل این مشکل ، کاربران ربات از یک سرور پراکسی استفاده می کنند که از ردیابی اینستاگرام به آدرس IP شخصی آنها جلوگیری می کند.

اما اگرچه یک ربات می تواند هوشیاری اینستاگرام را فریب دهد ، اما به طور کلی از تشخیص کاربران انسانی در امان نیست. در واقع ، یک حساب کاربری اینستاگرام که ربات آن به درستی پیکربندی نشده است ، به راحتی به عنوان اسپمر برای سایر کاربران ظاهر می شود. اتوماسیون نظرات و اشتراک ها نامطلوب است. نظرات مبهم ، بی ربط یا تکراری نیز تجربه ناخوشایندی را برای کاربران ایجاد می کند.

به همین ترتیب ، اشتراک های خودکار اخم می کنند زیرا صادقانه نیستند. رباتی که در تعاملات خود با سایر حسابها بسیار فعال است بسرعت مشکوک می شود. سپس کاربران می توانند اشتراک خود را لغو کنند ، حساب را مسدود کنند یا حتی آن را به اینستاگرام گزارش دهند.

استراتژی مشترک شدن در یک حساب و سپس لغو اشتراک در آن چند روز بعد نیز محبوب نیست. برای داشتن تعداد مشترکان بسیار بیشتر از تعداد اشتراکات ، به تصویر حساب و نام تجاری آسیب می رساند. علاوه بر این ، با میزان تعامل کم ، مخاطبان کمی و بی کیفیت را القا می کند.

شرایط اینستاگرام
همانطور که در قوانین جامعه مشخص شده است ، اینستاگرام رسماً با جمع آوری "پسندیدن" یا "مصنوعی" به اشتراک گذاری و انتشار نظرات یا محتوای تکراری مخالف است. شبکه اجتماعی در اینجا ربات هایی را هدف می گیرد که منشا چنین کارهایی هستند. حساب هایی که از دستورالعمل های انجمن پیروی نمی کنند ممکن است به سادگی حذف شوند.

گزینه های جایگزین ربات های اینستاگرام
بدیهی است توصیه می شود مخاطبان خود را در اینستاگرام با احترام گذاشتن به اقدامات خوب توسعه دهید. هدف قرار دادن حساب ها با اصلاح معیارها و تعامل صمیمانه با آنها ، میزان تعامل را افزایش می دهد.

می توانید با هشتگ شرط بندی کنید تا به صورت ارگانیک به اهداف خود برسید. خدمات آنلاین پولی مانند HashtagsForLikes یا Iconosquare امکان به دست آوردن مرتبط ترین هشتگ ها را فراهم می کند و بنابراین در معرض انتشار بهینه قرار می گیرد.

برخی از سیستم عامل ها مانند HubSpot به طور مستقیم از طریق رایانه شخصی یا رابط آنلاین منتشر می کنند ، اما همچنین برنامه ریزی انتشارات و اندازه گیری اثربخشی آنها را انجام می دهند.

مشاغلی که وقت مدیریت حساب کاربری اینستاگرام را ندارند نیز می توانند از آژانس هایی استفاده کنند که مراقبت از توسعه مخاطبان هدف را بر عهده دارند. این سرویس البته هزینه دارد و شامل اجازه دادن به شرکت دیگری است که حساب خود را کنترل کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ربات ها و دانستن اینکه ربات های مکالمه چگونه می توانند به شما در تولید لید کمک کنند ، راهنمای رایگان خود را بارگیری کنید